Anneler Günü 

Kapitalimin ” hızlı tüket, daha daha harca, çok harca ” mantığıyla içini boşalttığı, anlamını basitleştirdiği Anneler Günü bende eskiye dair güzel duygular uyandırıyor, bu gün artık gereksiz görsem de …

Biz tüketim çağı çocukları değildik. Zaten tüketim adına pek fazla şey de bilmezdik. Haftada belli günler yayın yapan tek kanallı televizyonlar bizi müzikle, bilgimizi sınadığımız yarışma proğramlarıyla tanıştırmıştı, kocaman güzel evde yaşayan mutsuz insanların bayat hikayeleri  ya da günlük hayatta bin beterini yaşadığımız yapay serüvenlerle değil…

Tüketmekten ziyade kısıtlı olanaklarımızla üretmeye odaklanmıştık. Doğum günlerinde alıp verdiğimiz en kıymetli hediye kitaptı , zaten ihtiyacımız olan ayakkabı kaban gibi giysiler de bayram hediyemiz olurdu.

Televizyonda Anneler Günü hediyesi olarak pırlanta yüzük reklamını görünce ” yok artık!” diye şaşırmam sizce garip mi?

Eğer hala hayattaysa anneniz bir demet çiçekle çalın kapısını yarın erkenden , sarılın sıkıca , öpüverin yanaklarından , bundan büyük hediye olur mu ?

Ben ne mi yaptım ? Anacığıma saksı çiçeği aldım, balkonuna koyup seyretsin diye , bir de dizlerini ısıtsın diye battaniye ördüm ellerimle – ki anacığım yaz kış demez çok üşür –  hora geçecek  zannımca…

Benim hediyem de yarın sabah taaa uzaktan gelecek bir telefon ” anne yatmadan arayalım dedik, anneler günün kutlu olsun!” diyen ciğer parçamın sesi olsun bana yeter !

Anneler Gününüz kutlu olsun dünyanın bütün kadınları,  zira tüm kadınlar annedir !

Bir Cevap Yazın

